Resulta incomprensible que intenten frenar un projecte estratègic per al futur del poble.

Lamentem profundament els intents de Javier Sicluna i els seus companys de frenar el projecte de zona de bany del Riu Nou que posa fi a anys de paralització i que permetrà al nostre poble recuperar un espai natural i un important recurs turístic. Si hem de fer cas a determinades informacions que ens arriben, aquests intents haurien arribat a intentar pressionar a l’equip tècnic de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per tal d’endarrerir el projecte. Trobem trist i preocupant que al Sr. Sicluna li semble adequat posar en risc un projecte que podria aportar prosperitat al poble i una important millora en la qualitat de vida a canvi d’un intent desesperat d’arrapar quatre vots. En política no val tot i amb actuacions de tan poca moral i ètica com aquestes no ens estranya que el PP  vaja malament a les enquestes.

Creguem que el Sr. Sicluna hauria de prendre exemple de la direcció i l’equip tècnic de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer; una entitat que depèn del govern central i per tant baix l’autoritat d’un ministeri controlat pel PP. El nostre ajuntament ha trobat sempre en la CHX un interlocutor vàlid que ha escoltat les nostres demandes i ha posat tot el que tenia a la seua mà per resoldre un problema enquistat durant massa anys. Un problema causat en bona part per l’encabotament personal de Sicluna d’intentar imposar un projecte que no s’adequava a la normativa vigent i que era refusat per la CHX perquè, entre d’altres, no garantia un bany amb les màximes garanties de seguretat. Sicluna va tenir 8 anys per recuperar la zona de bany o evitar la degradació del riu, no va fer cap de les dues coses i ara intenta que altres no tinguen èxit allà on ell va fracassar. Volem recordar també que el PP de l’Alcúdia de Crespins va tenir l’oportunitat de plantejar les seues objeccions a l’assemblea oberta que es va fer al poble referent al projecte, però allà va callar i es va estimar més actuar a l’esquena de la ciutadania.

A hores d’ara, a pesar dels intents sabotejadors d’alguns, el projecte continua en marxa. Com a qualsevol altre projecte, la CHX ha proposat una sèrie de canvis i millores que s’han incorporat ja i en breu es podran licitar i executar les obres de forma que aquest estiu ja es podrà gaudir de la zona de bany. Esperem que aquesta zona de bany torne a atraure a visitants, com va fer a altres èpoques, i que ajude millorar l’economia local i la imatge i qualitat de vida del nostre poble. Per això, volem traslladar tot el nostre suport a Jordi Caparrós i Pepe Garrigós que han liderat a la corporació municipal en aquest projecte i a la resta de regidors de l’equip de govern que estan treballant de valent per recuperar el nostre poble, en un esforç que cada dia té fruits més visibles.