Compromís lamenta que el PP local obstaculitze el projecte del Riu Nou

Resulta incomprensible que intenten frenar un projecte estratègic per al futur del poble.

Lamentem profundament els intents de Javier Sicluna i els seus companys de frenar el projecte de zona de bany del Riu Nou que posa fi a anys de paralització i que permetrà al nostre poble recuperar un espai natural i un important recurs turístic. Si hem de fer cas a determinades informacions que ens arriben, aquests intents haurien arribat a intentar pressionar a l’equip tècnic de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per tal d’endarrerir el projecte. Trobem trist i preocupant que al Sr. Sicluna li semble adequat posar en risc un projecte que podria aportar prosperitat al poble i una important millora en la qualitat de vida a canvi d’un intent desesperat d’arrapar quatre vots. En política no val tot i amb actuacions de tan poca moral i ètica com aquestes no ens estranya que el PP  vaja malament a les enquestes.

Creguem que el Sr. Sicluna hauria de prendre exemple de la direcció i l’equip tècnic de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer; una entitat que depèn del govern central i per tant baix l’autoritat d’un ministeri controlat pel PP. El nostre ajuntament ha trobat sempre en la CHX un interlocutor vàlid que ha escoltat les nostres demandes i ha posat tot el que tenia a la seua mà per resoldre un problema enquistat durant massa anys. Un problema causat en bona part per l’encabotament personal de Sicluna d’intentar imposar un projecte que no s’adequava a la normativa vigent i que era refusat per la CHX perquè, entre d’altres, no garantia un bany amb les màximes garanties de seguretat. Sicluna va tenir 8 anys per recuperar la zona de bany o evitar la degradació del riu, no va fer cap de les dues coses i ara intenta que altres no tinguen èxit allà on ell va fracassar. Volem recordar també que el PP de l’Alcúdia de Crespins va tenir l’oportunitat de plantejar les seues objeccions a l’assemblea oberta que es va fer al poble referent al projecte, però allà va callar i es va estimar més actuar a l’esquena de la ciutadania.

A hores d’ara, a pesar dels intents sabotejadors d’alguns, el projecte continua en marxa. Com a qualsevol altre projecte, la CHX ha proposat una sèrie de canvis i millores que s’han incorporat ja i en breu es podran licitar i executar les obres de forma que aquest estiu ja es podrà gaudir de la zona de bany. Esperem que aquesta zona de bany torne a atraure a visitants, com va fer a altres èpoques, i que ajude millorar l’economia local i la imatge i qualitat de vida del nostre poble. Per això, volem traslladar tot el nostre suport a Jordi Caparrós i Pepe Garrigós que han liderat a la corporació municipal en aquest projecte i a la resta de regidors de l’equip de govern que estan treballant de valent per recuperar el nostre poble, en un esforç que cada dia té fruits més visibles.

Arxivat en: General