Com que no estem d’acord amb aquesta taxa injusta que vol obligar a que gent que te cotxera però no li cal un gual permanent tinga que possar igualment la placa i pagar; hem registrat hui de matí esta petició demanant la seua retirada.

A L’AJUNTAMENT DE L’ALCÚDIA DE CRESPINS

SECRETARIA GENERAL-ALCALDE PRESIDENT

Pedro García León com a portaveu del Grup Municipal Compromís per l’Alcúdia de Crespins compareix i com a millor procedisca

EXPOSA

Molts dels nostres veïns i veïnes de l’Alcúdia de Crespins, propietaris de baixos o coxeres, estan rebent en estos dies un escrit per part de l’Ajuntament de la nostra població signat per l’Alcalde de la localitat.

En l’anomenat escrit es posa de manifest el següent: “ en l’immoble del que vostè resulta titular , podria estar realitzant-se un supòsit d’utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local consistent en l’entrada de vehicles.”

En el mateix es recorda que en el supòsit de no sol·licitar o obtenir la corresponent autorització Municipal, l’actuació podria constituir una infracció en matèria de transit i seguretat vial.

Davant este escrit el Grup Municipal de Compromís vol manifestar el següent:

1.-L’abonament de la Taxa per entrada de vehicles a través de la vorera, és un abonament voluntari que garanteix la reserva i posterior aprofitament del domini públic per a l’accés de vehicles a l’immoble.

2.-Segons l’art. 56. “ Està subjecte a autorització municipal l’accés de vehicles a l’interior d’immoble quan siga necessari creuar voreres o altres béns de domini i ús públic o que supose un ús privatiu o una especial restricció de l’ús que corresponga a tots els ciutadans respecte a tots els béns i impedisca l’estacionament o parada d’altres vehicles en el lloc pel qual realitze l’accés”.

Per tant , segons l’anterior, l’ús esporàdic de l’immoble a aquestes finalitats , no suposa una especial restricció de l’ús que corresponga a tots els ciutadans respecte a tots els béns, ni suposa tampoc una ocupació privativa .Per tant aquest ciutadà no ha de veure’s obligat al pagament de la taxa per entrada de vehicles, com així ha ocorregut des de l’aprovació de l’ordenança fins ara.

3.- Per tal motiu , considerem que l’obligació al pagament de la taxa per a entrada de vehicles a immobles ,OBEEIX MÉS A CRITERIS EXCLUSIVAMENT RECAPTADORS I A UNA DECISIÓ DE L’EQUIP DE GOVERN I DEL SR. ALCALDE QUE PRETÉN ACTUAR D’OFICI. UNA DECISIÓ QUE AGREUJA   ENCARA MÉS, LA SITUACIÓ ECONÒMICA DE LES NOSTRES FAMÍLIES, QUE VEUEN UNA VEGADA MÉS COM   PUGEN ELS SEUS IMPOSTOS.

4.- Des del Grup Municipal Compromís , considerem també que l’enviament d’este escrit té caràcter amenaçador. Ja que partix del fet d’un ús d’un immoble ,que dóna per suposat un ús del immoble , que en cap cas està demostrat que servisca per a la fi que se li pressuposa, l’entrada de vehicles. Obligant d’esta manera als ciutadans al pagament de la citada Taxa.

5.- Davant d’esta decisió unilateral i arbitrària, el Grup Municipal Compromís sol·licita a l’Alcalde de l’Alcúdia de Crespins Sr. Javier Sicluna , que retire esta informació i que faça un bàndol explicatiu rectificant esta decisió i mantinga com pertoca la consideració de Taxa voluntària per als ciutadans que així ho desitgen.

En l’Alcúdia de Crespins 4 de desembre de 2014

sicluna vado permanente_RED